باتری های اتومبیل نیروی الکتریسیته را با استفاده از واکنش اسیدسولفوریک بر روی صفحات سربی که درمایع معوق است تولید می کنند، به همین دلیل به آنها باتریهای ” معلق درمایع” نیز گفته می شود. مانند این باطری ها برای استفاده در ups مناسب نیستند زیرا این امکان وجود دارد که اسید از محفظه باتری به بیرون نشر کند وهمچنین هنگام شارژ باتری ممکن است گازهیدروژن قابل اشتعال تولید شود که دریک محیط بسته می تواند خطرناک باشد. به همین خاطر، باتری های ups ازنوع مخصوصی هستند:
باتریهای سیلد لید اسید
باتری های سیلد لید اسید برای جلوگیری از هرگونه احتمال فرار هیدروژن یا نشتی اسید، کاملاً بسته شده اند. برای کاهش بیشتر احتمال نشتی، اسید با لایه هایی از نمد یا فیبر پوشانده شده است که آن را سرجای خود نگه دارد. این نوع از باتریها مزیت های بسیاری نسبت به باتریهای سنتی معلق درمایع دارند ازجمله اینکه براحتی می توان آنها را درمسافتهای طولانی حمل ونقل کرد زیرا درمقابل نشتی محافظت شده اند درحالیکه باطریهای سنتی معلق درمایع بعنوان یک ماده خطرناک و ریسک پذیر در نظر گرفته می شوند. تنها نقطه منفی باطری های یوپی اس این است که قیمت آنها در ظرفیت های مشابه دو یا سه برابر از باتری های معمولی بیشتر است. تمام باتری ها برحسب ولتاژ نامی و ظرفیتشان طبقه بندی می شوند.